Materialized Model of the Crescent Moon Spring

Materialized by Elaine Kao(Canada)

Materialized by Elaine Kao(Canada)
A couples weeks ago, Elaine Kao from Canada, asked me for my Sketcup model of Crescent Moon Spring by e-mail.
She asked me for providing her the Crescent Moon Spring SU model as reference. After all, a Chinese ancient building model would be cool there.
It's really cool!
For me, I never thought about making my models into materialized ones. As an amateur modeler like me, it's not a necessary work, I thought.  So when Elaine requested, I agreed readily.
But not only it's cool, but the more what Elaine do are all perfect! Here is the link about her works. I've been one of one of her fans.  
_______________________________________________________________________

幾星期前,遠在加拿大的Elaine Kao以郵件方式向我提出請求。希望我可以提供月牙泉SU模型做為參考。畢竟在加拿大西方學生為多數的建築系學生建築實體模型作品裡,能有個中式的古建築出現,會是件很酷的事。

的確是很酷!

對我來說,我從來沒有想過要將我的模型實體化。做為一個業餘的建模興趣者的我來說,實是力有未逮。所以Elaine Kao提出的要求,我也就爽快地答應了。

這裡補充說明一下:有些朋友會向我索取模型。通常我會詢問索取者的理由、出身、模型如何處置等相關問題,確定合理合情,我通常不會拒絕。但偶爾,我不會回覆。不想回覆的理由很多,不過我確信大部份只是索取者在給我的郵件上溝通不良引起的。如郵件上只寫『能給我模型不?』之類的簡單有力的問句。很頭疼的!

回到主題。

整件事更讚的是不只是我的這件SU模型被實體化,更酷的是Elaine Kao本身就是個很讚的學生。附上連結(這裡),有興趣的朋友可以連結到她的作品網站,或許也可以當她的粉絲。

留言

這個網誌中的熱門文章

分享-簡單的圓球製作

分享-务必要清除未使用的纹理和未使用的组件。

分享-關於Sketchup貼圖技巧之一